torsdag 15 november 2012

Ett bra dygn!

Ville bara säga att det har varit ett bra dygn. Äntligen visar SD (den här gången Erik Almqvists rasistiska och sexistiska svada) sitt riktiga ansikte, det som Jimmy Åkesson med sitt honungslena tal har lyckats inbilla en massa människor att det inte finns. Men det finns, har alltid funnits och kommer förmodligen finnas även fortsättningsvis, från gräsrotsnivå och upp i den absoluta toppen. Det är inte första gången SD:s fascistiska ideologi bubblar över i twitter och bloggar och andra mediala sammanhang, skillnaden den här gången är att det inte går att dribbla bort, det var helt enkelt för grovt, och dessutom framsagt av en i partitoppen. Om det nu visar sig att Åkesson känt till det hela är det inget annat än avgång som gäller.

Carolina Klüfts åthutning av Jan Björklund nämnde jag i mitt senaste inlägg, så då återstår bara mannen som igår en gång för alla satte fotbollens kungakrona på sitt huvud, Zlatan. Han gör samtliga mål mot England på den nya nationalarenan, Friends, när Sverige vinner med 4-2. Alla mål är snygga, det sista exceptionellt. Jag ska inte beskriva målen här, bara leta upp klippet och njut. Själv väckte jag familjen med mitt skratt, för skrattade var vad jag gjorde när han cyklade in fyran, det hela var på något sätt komiskt.

Och förresten, han gör det två dygn efter sin sjunde guldboll. Ett hyfsat "tack" till juryn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar