torsdag 12 juni 2014

De vinner VM i fotboll!

Puh, barnen i säng, en snabb titt på VM-trädet och nu ett tips så här minuterna innan Brasilien tar sig an Kroatien i premiären!

Brasilien vinner hela rasket.

Ja, jag vet, ingen högoddsare direkt, men jag har kollat trädet och det ser ut som om arrangörerna får ett drömscenario; slaget om fotbollstronen kommer att stå mellan två sydamerikanska giganter. Brassarna får visserligen en tuff resa mot finalen. Italien måste betvingas i kvarten, tyvärr för min del, Gli Azzurri är mitt hjärtas lag. Tyskland besegras i semin. Tyskland kommer så långt endast tack vare en enkel resa via Ryssland och Ecuador.

På andra sidan trädet kommer Uruguay få äran att slå ut regerande mästaren Spanien i kvarten, i semin blir det ett Rio de la Plata derby mot Argentina som Uruguay tar sig segrande ur.

Alltså, Brasilien-Uruguay på Maracana, en repris av finalen 1950, och 64 år senare får brassarna det hela nationen har väntat på, revansch. Vi kan inte ana hur den förlusten svider i den brasilianska folksjälen.

Oj oj, nu börjar brassarnas nationalsång, dags att återgå. Mer detaljer om mitt tips kommer!

PS Få se nu om Kroatien kan stå emot de första tjugo minuterna, då kan matchen bli riktigt rolig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar