torsdag 18 oktober 2012

Schlachtplatte blev carpaccio

Sportkrönikörer, fans (de flesta) och jag hade förberett oss på en Schlachtplatte i tisdagskväll. Nedmalda svenska fotbollsspelare serverade på Berlins Olympiastadion.

Själv satt jag där som vanligt och ojade mig över Hamréns naivitet, Elmanders icke-teknik, den stabbiga backlinjen, juniorerna på mittfältet och den överskattade Isaksson i målet.

Sen blev det som det blev och jag sätter gärna på mig dumstruten och ställer mig i hörnet. Att förnedra Tyskland trodde jag var en italiensk specialité, carpaccio av segervissa tyskar.

Molto buono!

Förresten, en kvällstidning fångade ögonblicket när mittback Olsson och statsminister Reinfeldt skakar hand i omklädningsrummet efter matchen. Samme Olsson som inför EM sa att om han var statsminister för en dag skulle han lära folket vad ordet solidaritet betydde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar