torsdag 24 mars 2011

I handboll kan allting hända och annan sport

Ett av radiosportens adelsmärken är att de alltid får all sport att låta så oerhört spännande. Igår redovisade Radiosporten resultaten i SM-slutspelet i handboll där Team Eslöv hade gjort 23-22 mot Spårvägen med 1 sekund kvar av matchen. Sen sa de att de skulle återkomma med slutresultatet. Lysande.

MFF:s tränarkarusell snurrar vidare. Nu presenteras den ena efter den andra gamla trotjänaren som tänkbar kandidat till posten som tränare för Sveriges finaste förening. Ett namn som alltid dyker upp när MFF kommer på tal är Roland Andersson, mannen som likt en försäljare alltid tilltalar reportrarna vid förnamn. Inte för den sakens skull men av en rad andra anledningar vill jag inte se Roland A som ny tränare. Bland annat anser jag att hans sätt att tänka fotboll ligger för långt från det spel som blommade så vackert förra säsongen.

Finaste föreningen tycker jag. Det tycker kanske de här grabbarna också, som kastar en bänk på HIF:are som inte kommit in på Stadion. Att sånt här gör mig rosenrasande behöver jag väl inte säga. Min mor skulle säga att de har "svaga egon". Det är säkert mest synd om dem, de kanske saknar kärlek i sina liv?

De kanske har sett för mycket film? På ett fotbollsforum fick jag se uttrycket "en golare har inga polare", alltså att den som berättar för polisen ska akta sig. Tycker man så har man definitivt sett för mycket film. Man har också en sjukt osund självbild. Var finns perspektivet? "Tänk på barnen i Indien", hade man sagt på 70-talet.

Eller så tycker de bara att det är roligt. I så fall har jag svårt att vara "the bigger man".

Bunta ihop dem bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar