söndag 6 mars 2011

När ska Rezac ta hem Vasaloppet?

Jörgen Brink gjorde det igen, han vann Vasaloppet tack vare sin starka spurt. Men stängde han inte vägen för Stanislav Rezac, den tappre tjecken som alltid är med där framme men aldrig vinner?

Jag missunnar inte Brink att vinna, det var en stor prestation att ta sig fram efter att ha varit distanserad med ett antal hundra meter, men jag tycker att han i ärlighetens namn klev in i spåret rakt framför Rezac på upploppet och tvingade denne att bromsa in rätt rejält.

Någon som kan regelfrågor bättre än jag får gärna upplysa mig om hur man ska tolka incidenten.

Som sagt, all heder åt Brink, men ibland blöder mitt hjärta för dem som blir slagna, åtminstone om jag misstänker att det inte har gått 100% rätt till.

I vilket fall som helst så kan man konstatera att traditionen är stark i Vasaloppet.

Nu ska jag fortsätta kombinera skidornas supersöndag med författande av en tung dokumentanalys. Jag önskar jag kunde klona mig ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar