måndag 27 juni 2011

Tankar i värmen

Idag bar det av till det lilla fiskeläget där Statarkatten brukar ta ett dopp. Barn som metade i hamnen, båtar som stävade ut i det glittrande sundet, en idyll kort och gott.

Efter några simtag i det friska vattnet kändes gårdagens fotbollsmisär avlägsen. Kanske var jag lite hård mot grabbarna? Samtidigt måste man komma ihåg relationen lön-prestation. De här gossarna tjänar som direktörer, kör fina bilar, fikar och spelar playstation (om man får tro många av deras svar i intervjuerna i matchbladet).

Det om det. Idag är sommaren här igen. Med åren har jag blivit en riktig sommarmänniska, och med sommar menar jag värme. Värmen sänker tempot i tillvaron, och det gillar jag.

Simma lugnt!

1 kommentar:

  1. Varmt här också, och äntligen finns det möjlighet att både slå hö och att få in det innan det regnar igen.

    Får finbesök på lördag och innan dess ska vi, förutom att ägna oss åt höslåtter, också arbeta vidare med köksträdgården, flytta en vävstol från ett hus till ett annat (den är nedmonterad, men ändå) röja i "kontorshuset" (där min dator finns och där vävstolarna står - ja, jag har sammanlagt tre), sätta upp lite gardiner, möblera gästhuset, tvätta fönster ...

    fast, vad gör väl det egentligen om fönstren är gråa och immiga, tänker jag, jag dyker hellre i poolen.

    SvaraRadera