onsdag 1 september 2010

Det mysiga landslaget

Det kan bara vara i Sverige en tevereporter klappar en landslagsspelare på knät när intervjun är klar och säger: Gå och lägg dig nu! På förekommen anledning, Fotbollskvälls Staffan Lindeborg till Anders Svensson, apropå att Anders förmodligen var sliten efter matchen mot Malmö kvällen innan. Det har tagit tid för mig att bestämma mig för om jag gillar det eller ej. Jag tror jag gillar det, Hamréns mysregim. Man ska nog inte låta sig bedras av godmodigheten, resultaten och spelet tyder på att laget är beslutsamt och resolut. Men när Hamrén sitter i soffan hos Lindeborg är det som en intervju med en varietéartist som berättar anekdoter från förr, mycket luta huvudet tillbaka och skratta ha ha. Mellan Lindeborgs intervjuer är det tillbaka till studion där Glenn Strömberg säger enorrrm lika ofta som andra blinkar och där Mats Nyströms kamerablickar är lika självmedvetna som Helans i Helan och Halvan-filmerna. Det är stimmung kring landslaget numera, och då har jag inte ens nämnt huvudpersonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar