tisdag 21 september 2010

Elegi över en måndag

Igår var det måndag. Den första dagen i ett Sverige med nassar i riksdagen. Till råga på eländet förlorade MFF borta mot Djurgården. Det kanske var en liten tröst i bedrövelsen för Lars Ohly, men inte för mig, det underströk bara vilken rälig dag det var.

Rådjuret dök upp i trädgården framåt lunch, tog två varv och spatserade sedan ut bland betblasten. Det var trösterikt på något sätt. Jag tog fram kameran och tog några bilder och filmer. Under de tio minuter rådjuret klev omkring bland blommor och plantor tänkte jag inte på något annat än vad jag såg framför mig.


















Idag kan jag andas igen. Jag ser framtiden med tillförsikt an, fienden har framträtt i all sin uselhet och ingen tvekan råder. The board is set!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar